تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

زکات علم نشر آن است.
منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۲۶ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۲مهر

دانلود کتاب زبان انگلیسی هشتم

دریافت

رضا عابدین
۲۰مهر


 

ابزار‌آلات به دست آمده در میان صخره‌های جزیره کرت نشان داد، انسان‌ها ۱۰۰ هزار سال زودتر از فرضیات قبلی دریانوردی می‌کردند.

رضا عابدین
۲۰مهر

فوتون‌های درهم‌تنیده، در هر فاصله‌ای از هم که قرار داشته باشند، حتی اگر چندین سال نوری از هم دور باشند، می‌توانند بلافاصله بر یکدیگر تأثیر بگذارند.


در قسمت پیشین، کاوش خود را در دنیای عجیب فیزیک کوانتوم آغاز کردیم. دنیایی که در آن، هر چیزی، فقط در صورتی وجود داشت که نگاهش می‌کردیم، دنیایی که در آن گربه‌ها می‌توانستند همزمان، هم مرده باشند و هم زنده. در این قسمت، به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه بر اساس برخی تفاسیر از فیزیک کوانتوم، هر چیزی در جهان، به صورت آنی، با تمام چیزهای دیگر در هر فاصله‌ای از آن که قرار داشته باشد، مرتبط است. (توجه: توصیه می‌شود پیش از خواندن قسمت دوم، حتماً قسمت اول را مطالعه کنید).

سال ۱۹۲۷، شاهد آغاز مجموعه‌ای از مناظرات، میان دو تن از برجسته‌ترین دانشمندان جهان در آن روزگار بود: انشتین (Einstein)، نویسنده‌ی نظریه‌ی نسبیت عام و نیلز بور (Niels Bohr)، یکی از اولین محققان در نظریه‌ی کوانتوم. نخستین برخورد میان این دو، در پنجمین کنفرانس بین‌المللی سلوی(Solvay Conference)، درباره‌ی الکترون‌ها و فوتون‌ها اتفاق افتاد، که در بروکسل بلژیک برگزار شده بود. تعداد شرکت‌کنندگان این کنفرانس اندک بود، اما همگی آنان، افراد برجسته‌ای بودند. از میان ۲۹ دانشمند حاضر در کنفرانس، ۱۷ نفر یا برنده‌ی جایزه‌ی نوبل بودند، یا این که بعدها صاحب نوبل شدند. ماری کوری، دو بار برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد.

رضا عابدین
۲۰مهر


در سال ۱۸۰۳، دانشمندی انگلیسی به نام توماس یانگ (Thomas Young)، آزمایش قابل توجهی انجام داد. یانگ که به هیروگلیف‌های مصری بسیار علاقه‌مند بود

رضا عابدین
۲۰مهر
رضا عابدین
۲۰مهر
رضا عابدین
۲۰مهر

 دیوار بزرگ چین ، آرامگاه تاج محل (هند) ، شهر باستانی پترا (اردن) ، مجسمه حضرت مسیح ریودوژانیرو (برزیل) ، ویرانه های ماچو پیکچو متعلق به تمدن اینکا (پرو) ، هرم و بقایای شهر چیچن ایتزا متعلق به تمدن مایا (مکزیک) و کولوسئو رم (ایتالیا) به عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شدند.
 

 
رضا عابدین
۱۹مهر

زمین به دلیل گرم شدن جهانی در حال افزایش قطر در قسمت میانی خود است. به گفته محققان، ذوب شدن یخ‌های قطب جنوب و منطقه گرینلند به میزان دریاها و اقیانوس‌ها افزوده و این آب اضافی به سمت ناحیه استوایی کشیده شده که به بزرگتر شدن قطر عریضترین بخش زمین منجر می‌شود.

زمین در پی عصر یخی که ۲۰ هزار سال پیش به پایان رسیده، باریکتر شده بود.

طی این دوره زمین شناسی با کاهش طولانی مدت دمای سطح زمین و جو، وزن یخ‌ها به قدری بالا رفته بود که باعث بدشکل شدن پوسته و جبه زمین شده و به تحدب میانی زمین منجر شده بود.

زمین کاملا کروی نبوده و در قسمت قطب‌ها، پوسته چندین کیلومتری از ناحیه استوا به هسته نزدیکتر است.

دانشمندان معتقد بودند که با بازگشت به قبل از دوره عصر یخی، زمین به حالت تقریبا کروی برخواهد گشت.

به نوشته مجله نشنال جئوگرافیک، طبق محاسبات، تحدب ناحیه استوایی سالانه به میزان کمتر از یک میلیمتر در حال کوچکتر شدن بوده اما، اطلاعات و اندازه گیری های جدید ماهواره بازیابی گرانش و آزمایش آب و هوا نشان داده که این تاثیر در جهت معکوس است.

ظاهرا، سرعت ذوب شدن یخ‌ها در قطب‌های شمال و جنوب که برابر با ۲۳۸ میلیارد تن در هر سال است به مقابله با تاثیر قبلی پرداخته است.

رضا عابدین
۱۸مهر

مطالعات جنجال برانگیزی که به تازگی نتایج آن منتشر شده، این فرضیه را مطرح می کند که الگو های حلقوی شکل و شبح واری که در آسمانها  دیده می شوند، می توانند تصویری از جهانی باشند که قبل از انفجار بزرگ وجود داشته است.

رضا عابدین
۱۵مهر
رضا عابدین
۱۴مهر

به گزارش پارس به نقل از جوان ایرانی، لیونل آندرس "لئو" مسی (به اسپانیایی Lionel Andrés Messi)‏ فوتبالیست عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست.های مهاجم و بال بازی می.کند

رضا عابدین
۱۳مهر

یه بازی سرگرم کننده

رضا عابدین
۱۳مهر

هرکس جواب این سوال رو میدونه یه نظر بفرسته

رضا عابدین
۱۳مهر



تصویر علمی گذری از منظومه ی شمسی

رضا عابدین
۱۳مهر
مژه ها
 
 عکس‌هایی از اعضای بدن انسان در نمایی بسیار درشت تر
رضا عابدین
۰۹مهر

                                            دانلود کتاب تفکر و سبک زندگی هشتم
رضا عابدین
۰۸مهر

دانلود کتاب ریاضی هشتم

دریافت

رضا عابدین
۰۸مهر

عنوان: آموزش بسکتبال
حجم: 18.2 مگابایت
رضا عابدین
۰۸مهر

ﺻﺪﺍﻣﻮ ﺩﺍﺭﯼ؟
ﺑﻪ ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﺖ ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ ﺣﺘﯽ ﻣﻦ ....
ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ ﺑﻪ ﻋﻤﺖ ...
یه خرده ﮐﺎﺭﯼ ...
تو 9 دادی!
رضا عابدین
۰۸مهر

عنوان: آموزش والیبال
حجم: 7.01 مگابایت
رضا عابدین
۰۳مهر
رضا عابدین
۰۳مهر

حجم:8.37 مگابایت
رضا عابدین
۰۳مهر

حجم:9.6 مگابایت


رضا عابدین
۰۳مهر

در طی این چند سالی که مشغول به تحصیل در مدارس و حالا هم در دانشگاه هستیم همیشه این سوال را از خودمان می پرسیم که چگونه می توانم صحیح درس بخوانم؟ یک روش مطالعه اصولی و منطقی که بتواند حداکثر بازده و راندمان را در خود بگنجاند چیست؟ خاطره شبهای امتحان در پایان هر ترم همیشه زنگ خطری برای شروع ترم بعدمان می شود تا متفاوت تر درس بخوانیم تا از کابوسها و لحظات سخت و طاقت فرسای روزهای قبل از امتحان در امان باشیl.!

رضا عابدین
۰۲مهر

 

رضا عابدین
۰۱مهر

دانلود کتاب عربی هشتم

دریافت

رضا عابدین