تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

زکات علم نشر آن است.
منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه


 

ابزار‌آلات به دست آمده در میان صخره‌های جزیره کرت نشان داد، انسان‌ها ۱۰۰ هزار سال زودتر از فرضیات قبلی دریانوردی می‌کردند.

فارس: محققان در کاوش‌های اخیر خود در جزیره مدیترانه‌ای کرت دریافتند، نیاکان انسان به مراتب باهوش‌تر از فرضیات پیشین بوده و در حدود ۱۳۰ هزار سال پیش در آب‌های آزاد اقیانوس‌ها دریانوردی میکردند.

مطالعات باستان‌شناسان روی ابزاآلات سنگی موجود در این جزیره حاکی از آن است،‌ افرادی که ابزار خود را در این منطقه میگذاشتند به ناچار مجبور به بازگشت و برداشتن آن‌ها بودند که این خود به منزله انجام یک سفر دریایی بوده است.

«توماس استراسر»، باستان‌شناسان کالج رودآیلند گفت:‌ ابزار به دست آمده به قدری قدیمی است که نمیتوان قدمتی را برای آن‌ها در نظر گرفت اما میتوان گفت که این ابزار توسط «هوموساپین»ها که گونه‌هایی شبیه به انسان‌های امروزی بودند ساخته نشده بلکه توسط «همو ارکتوس»ها یا نیاکان انسان‌های امروزی ایجاد شده است.

وی افزود: ابزار به دست آمده در مقایسه با دیگر ابزار کشف شده در این جزیره متفاوت بوده و به نظر متعلق به اوایل عصر حجر آفریقا و در حدود ۷۰۰ هزار سال پیش است.

علاوه بر آن بررسیهای زمین‌شناختی روی صخره‌هایی که چنین اشیایی در آن قرار گرفته بودند نیز نشان از قدمت بسیار بالای آن‌ها داد به گونه‌ای که آزمایش‌های محققان برای تاریخ نگاری لایه‌های رویی صخره‌ها، قدمتی در حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار سال را برای آن‌ها قایل شد.

این قدمت که در کمترین مقدار در حدود ۲۰ هزار سال نسبت به فرضیات پیشین درخصوص زمان آغاز دریانوردی انسان‌ها فاصله دارد، حاکی از آن است که تاریخ ابتدایی سفرهای دریایی انسان‌ها به مراتب زودتر از تصورات موجود بوده است.

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۳/۰۷/۲۰
رضا عابدین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی