تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

زکات علم نشر آن است.
منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

19 راهکار مهم و کلیدی برایموفقیت در آزمون تیزهوشان

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۰۴ ب.ظ

1- دانش‌آموز به همراه خانواده‌ی خود در روز قبل از آزمون به مکان تفریحی مناسبی جهت حفظ آرامش و افزایش تمرکز مراجعه نماید و از استرس‌های جاری روزمره به دور باشد. پیشنهاد می‌شود جهت انتخاب مکان تفریحی، محلی انتخاب شود به دور از هیاهوی شهری و آلودگی‌های محیطی و صوتی بوده و حتماً پایان این تفریح ساعت‌های اولیه شب قرار داده شود (مثلاً 19 یا 20 شب)

2- به هیچ عنوان دانش‌آموز در روز قبل از آزمون به مطالعه و مرور درس‌ها نپرداخته و کاملاً از مباحث درسی و کتاب درسی به دور باشد.

3- در هفته‌ی آخر افزایش اعتماد به نفس فقط از طریق دادن روحیه به دانش‌آموزان انجام‌پذیر خواهد بود. لذا توصیه می‌شود در هفته‌ی آخر حتماً از جملات مثبت و امیدوارانه استفاده شود.

4- حتماً در روز قبل از آزمون به محل حوزه‌ی امتحانی مراجعه تا آدرس دقیق آن برای خانواده مشخص شود.

5- در روز قبل از آزمون، دانش‌آموز صبح زودتر از موعد همیشگی از خواب بیدار و در صورت عادت به خواب ظهر، آن روز خاص، ظهر را نخوابیده تا در انتهای شب خواب راحتی را داشته باشد. دقت داشته باشید معمولاً در شب قبل از آزمون دانش‌آموزان به علت استرس‌های موجود دیرتر به خواب می‌روند، ضروری است دانش‌آموز در روز قبل از آزمون تخلیه انرژی شده تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

6- صبح روز آزمون دانش‌آموز حداقل نیم ساعت از زمان لازم جهت آماده شدن از بستر بیدار شده تا سیستم ذهنی و فیزیکی به حالت عادی تبدیل شده و حالت خواب‌آلودگی کاملاً از بین رود و با صرف صبحانه‌ی کامل، انرژی لازم را ذخیره نماید. این صبحانه می‌تواند شامل چای، نان، پنیر، گردو به‌صورت ساده صرف شود و از خوردن شیر، کره و غذاهای چرب (تخم‌مرغ) خودداری نمایند.

7- دقت داشته باشید در شب قبل از آزمون به هیچ عنوان از غذاهای آماده و فست‌فود و نیز غذاهای چرب و سنگین استفاده نشده و ترجیحاً از غذاهای سبک (خوراک ماهی – گوشت – مرغ و . . .) استفاده نمود.

8- شب قبل از آزمون، قوطی حاوی آب را داخل فریزر گذاشته تا در روز آزمون همراه خود در جلسه داشته باشند.

9- وسایل زیر را در روز آزمون همراه خود داشته باشید:

- مداد مشکی نرم تراشیده شده 2 یا 3 عدد (به هیچ عنوان از اتود و یا ماژیک استفاده نشود.)
- پاک‌کن
- تراش
- کارت ورود به جلسه‌ی آزمون +اصل شناسنامه
-  بیسکویت غیرچرب! (از بردن کیک در جلسه‌ی امتحان به شدت بپرهیزید چرا که باعث اختلال در پاسخ‌برگ شما خواهد شد.)
- جامدادی، که وسایل داخل آن گذاشته شود.

تذکر جدی: از بردن تلفن همراه، کیف دستی بزرگ، چرک‌نویس و سایر وسایل اضافه در جلسه‌ی آزمون جدداً خودداری نمایید.

10- توصیه اکید می‌شود صبح روز آزمون، ترجیحاً کلیه افراد خانواده جهت افزایش روحیه به دانش‌آموز، وی را تا حوزه‌ی امتحانی همراهی نمایند.

11- قبل از جلسه‌ی آزمون حتماً به دانش‌آموزان نحوه‌ی پاسخ‌گویی به سؤالات را متذکر شوید (نحوه‌ی پر کردن گزینه‌ها) شماره سؤالات را به‌ترتیبی که داخل دفترچه آمده است پاسخ‌گو باشند و هر چند وقت یک‌بار شماره‌ی سؤالات را با شماره‌ی عدد پاسخ‌برگ چک کنند. در پر کردن گزینه‌ها تذکر جدی داده شود که از اشتباهات عمودی و افقی جلوگیری شود.

12- در پاسخ‌گویی به سؤالات، ترتیب دروسی که در دفترچه آمده است، کاملاً رعایت شود و از جابه‌جایی در پاسخ‌گویی به سؤالات دروس مختلف به شدت پرهیزند.

13- صورت کلی سؤالات را دقیق مطالعه و تا انتها خوانده شود و روی کلمات «نمی‌باشد، نیست، نمی‌توان و . . .» که زیر آن‌ها خط کشیده شده است، دقت لازم را داشته باشند

 

14 - ممکن است چند سؤال اوّل دفترچه، مشکل باشد؛ اصلاً ایرادی ندارد که؛ خودتان را نبازید و به اطّلاعات و مطالعه‌ی خود اطمینان داشته باشید. اگر این سؤال‌ها برای شما مشکل است، مطمئن باشید برای دیگران نیز دشوار خواهد بود.

15-- از هیچ سؤالی، نخوانده رد نشوید؛ زیرا ممکن است پس از چند سؤال دشوار، چند سؤال ساده پیدا کنید.

16 -- یادتان باشد جلسه را با نام «خدا» آغاز کنید و مطمئن باشید شما که درس خوانده‌اید و زحمت کشیده‌اید، خداوند هم یاریتان خواهد کرد. 

17 - با چهره‌ای «بشّاش» به جلسه‌ی امتحان بروید و مثبت فکر کنید.

18 - هر 10 سؤال یک بار، شماره‌ی تست‌ها را در دفترچه‌ی  سؤالات، با شماره‌ی پاسخ‌نامه مطابقت دهید.

19 - هنگام پاسخ دادن به سؤال‌ها، وقت خود را صرف سؤالات وقت‌گیر نکنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۳
رضا عابدین

نظرات  (۲)

میشه برنامه درسی ششم بدید من کلاس ششم هستم و روزی ده ساعت درس می خونم  ترو خداااا؟!@
۱۴ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۳۵ یا امام رضا ع
عالی بود دست اندر کاران عزیز
دوستون داریم
لطفا برایم دعا کنید در آرمون نمونه دولتی و تیزهوشان قبول شوم...
پناه بر خدا از این آرمون ها...
ایششششش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی