تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

زکات علم نشر آن است.
منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰۳شهریور

کرایگ هایپر ؛ نویسنده ، محقق ، مقاله ‌نویس ، مجری رادیو و تلویزیون و یک سخنران حرفه ‌ای است . در ۲۵ سال گذشته ، او با کار هایش به‌ عنوان یک کارشناس حرفه ‌ای موفقیت در حوزه ‌های شخصی و اجتماعی معرفی شده . هاپیر یک سایت هم درباره سخنرانی موثر دارد که در آن نوشته : « من خواسته ‌ام بخش‌ های مهم کتاب ‌های کمکی که تا به حال خوانده ‌ام و تجربه‌ هایی که در زندگی ‌ام داشته ‌ام را به صورت ۴۰ نکته کلیدی فشرده کنم و در اختیار دیگران بگذارم تا در هر زمان بتوانند آن را بخوانند . مطمئنا کتاب ‌هایی که در سطح جهانی فروخته می ‌شوند و درباره خودیاری هستند ممکن است برای بعضی ‌ها قابل استفاده باشند ولی من مایلم چیزی بنویسم که برای همه مفید واقع شود . » حالا این شما و این هم ۴۰ توصیه کرایگ هایپر . بخوانید و قضاوت کنید .

رضا عابدین
۰۳شهریور

چرا نوشتن اهداف اینقدر اهمیت دارد؟

نوشتن آرزوها و اهداف اولین قدم مهم به سمت دست پیدا کردن به آنهاست. اول به این دلیل که نوشتن آنها محبورتان می کند اهدافتان را تصویرسازی (تجسم) کنید. و دوم به این دلیل که عمل نوشتن آنها، تعهدی نسبت به آنها در شما ایجاد میکند. فقط ۵% از جمعیت جهان واقعاً برای نوشتن اهداف و آرزوهایشان وقت می گذارند شاید به همین خاطر است که افراد کمی هستند که واقعاً در زندگیشان موفق باشند و همان زندگی را داشته باشد، که آرزوی داشتنش را دارند.

رضا عابدین
۰۳شهریور

انگیزه و اشتیاق برای انجام هر کاری تنها عاملی است که با موانع بیگانه است و می‌تواند هر عامل بازدارنده‌ای را از سر راه موفقیت بردارد

اشتیاق و علاقه برای انجام کارها، نیرویی است که به انسان‌ها کمک می‌کند تا تمرکز لازم برای به دست آوردن اهداف متعالی را پیدا کنند. این شور و شوق هیچ محدودیتی نداشته و از ارتباطات خصوصی بین انسان‌ها تا امور روزمره را می‌تواند شامل شود. اشتیاق و علاقه چیزی است که زندگی را ارزشمند می‌سازد. اگر در زندگی شور و شعف وجود نداشته باشد، کمتر رویایی به حقیقت می‌پیوندد.

زمانی که افراد با شور و اشتیاق کاری را انجام می‌دهند، مولدتر و پربارتر می‌شوند. هنرمندان برای چیزی که خلق می‌کنند، آتش نشانان برای نجات جان مردم و پلیس‌ها برای مبارزه با جنایتکاران، انگیزه و اشتیاق دارند، به همین دلیل هم هست که در کار خود موفق هستند. شور و اشتیاق باید وجود داشته باشد تا رویاها به واقعیت بپیوندند و به اهداف بزرگ‌تر در زندگی دست پیدا کنیم.

آفت شور و شوق، یکنواختی است. بارقه‌های اشتیاق در همین یکنواخت شدن شکل زندگی از بین می‌روند. اما خبر خوب اینکه اشتیاق پدیده‌ای برگشت پذیر است و هر زمان که مصمم به احیای آن شوید با کمی تمرین می‌توانید آن را بازیابی کنید.

رضا عابدین
۰۳شهریور

1- دانش‌آموز به همراه خانواده‌ی خود در روز قبل از آزمون به مکان تفریحی مناسبی جهت حفظ آرامش و افزایش تمرکز مراجعه نماید و از استرس‌های جاری روزمره به دور باشد. پیشنهاد می‌شود جهت انتخاب مکان تفریحی، محلی انتخاب شود به دور از هیاهوی شهری و آلودگی‌های محیطی و صوتی بوده و حتماً پایان این تفریح ساعت‌های اولیه شب قرار داده شود (مثلاً 19 یا 20 شب)

2- به هیچ عنوان دانش‌آموز در روز قبل از آزمون به مطالعه و مرور درس‌ها نپرداخته و کاملاً از مباحث درسی و کتاب درسی به دور باشد.

رضا عابدین
۰۳شهریور

اگر شما هم جزء دانش آموزانی هستید که تمایل دارید در آزمون های ورودی تیزهوشان شرکت کنید توصیه می کنیم به نکته های زیر توجه کنید :

رضا عابدین
۰۳شهریور

روش های صحیح مطالعه و برنامه ریزی را بصورت مرحله به مرحله برایتان معرفی میکنیم :

برنامه ریزی : برنامه ریزی صحیح یعنی استفاده از لحظه لحظه ی زندگی ! هیچ هدفی هر چند به ظاهر بزرگ و دست نیافتنی باشد وجود ندارد که با برنامه ریزی صحیح قابل حصول نباشد !
مهم ترین اصول برنامه ریزی که به نام هفت اصل طلایی معروف است عبارت اند از :

رضا عابدین
۰۳شهریور


رضا عابدین
۰۳شهریور



برنامه ریزی فعالیتی است که انسان قبل از آنکه بخواهد کاری را شروع نماید، بداند و بگوید چه می خواهد بکند لذا برنامه ریزی صحیح و علمی باعث می شود که انسان با تلاش کمتر مطلب بیشتری یاد بگیرد، زیادخسته نشود و از درس خواندن لذت ببرد. بنابراین ابتدا باید اولویتهای زندگی را مشخص و وقت خود را تقسیم و براساس اهمیت اولویتهای زندگی این وقت را توزیع نماید. باین توصیف برنامه ریزی انسان را از بلاتکلیفی و سردرکمی که زمینه ساز اضطراب و تشویش ناشی از عدم انجام وظایف است دور کرده و با انجام به موقع و موثر فعالیتهای روزانه عاملی مهم در تامین بهداشت روانی فرد خواهد گردید. مهمترین عوامل یادگیری عبارتند از :
رضا عابدین
۰۳شهریور

استرس واکنش جسمانی ، روانی و عاطفی در برابر یک محرک بیرونی است که می تواند موجب سازگاری فرد با تغییرات شود.

رضا عابدین