تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

زکات علم نشر آن است.
منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

نبرد رستم و مرغ دیو

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۰۳ ب.ظ

چو باب مبارک مه باز کرد / فلک قصه ا ی دیگر آغاز کرد

 قصه ی رستم و دیو دو پا / دو بال یه سر،دم در هوا

 چو روز آمد و شب برفت از میان / رستم بی رخش رفت به میدان با ژیان

 چو رستم رسیدش به میدان بدید / دیو و هوش از سرش بپرید

 شروع کرد رجز داد  قال / که من رستمم،رستم دستان و زال

 که من کشته ام دیوها بسیار / و این باشد مرا کار و بار

 نصف تو را یک نفس بالا زنم / نصف دیگر هم برم برای زنم

 چو دیو قد و بالای رستم بدید / نشست کنجی یک دل سیر خندید

 و گفت ای رستم خوش قد و بالا،ای عزیز / من نباشم دیو قیمت در  حضیض

 من نباشم آن دیو که می خوری سالانه / به من اختصاص نداده اند حتی یک قران یارانه

من که نه دیوم،از من ساخته اند دیوها / خود که دانی با کیم،همان گیو ها

 و رستم بگفتا این چنین در جواب / ندانم چه باشد خطا و ثواب

 مگر یک مرغ تا کجا می تواند پرد / اوج گیرد و پرده ی بها را درد

 بر او راست کرد چپ و چپ کرد راست / بگفتا سوالت بسیار بجاست

 اگر یک سر مو فراتر پرم / فروغ تجلی بسوزد پرم

 به شهر تو شیر و نهنگ و پلنگ / همه یک بها باشند با مرغ زرنگ

 و رستم برگشت و گشت بی خیال / او که نداشت در جیب خود یک ریال

 و رستم با خودش گفت ای وزیر / تو هم نباشی کاردان و دبیر

 برو افتتاح کن ورزش و پویا نما / بگو قیمت مرغ ربطی ندارد بما

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۲
رضا عابدین

اشعار طنز

نظرات  (۱)

۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۱۱ طراحی پورتال خبری

خیلی خوب و عالی بود

پاسخ:
ممنون از لطف نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی