تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

تیزهوش نمونه

این وبلاگ بهترین ها را برای بهترین ها دارد

زکات علم نشر آن است.
منتظر انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
پیوندهای روزانه

بیوگرافی نانی

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۱۸ ب.ظ


لوئیز کارلوس آلمیدا دی کونا ملقب به نانی ، متولد 17 نوامبر 1986 است . وینگر پرتغالی منچستریونایتد ، توانایی بازی در هر دو سمت راست و چپ را دارد .
نانی در Cape Verde به دنیا آمد اما در همان سنین کودکی همراه با خانواده اش به اروپا سفر کرد ، نانی در اروپا رشد کرد و حرفه فوتبالش را از باشگاه Real Massama آغاز کرد . او سپس در سن 16 سالگی تمریناتش را با دو تیم اسپورتینگ و بنفیکا آغاز کرد ، و سرانجام به تیم جوانان اسپورتینگ ملحق شد .

نانی در سال 2005 اولین بازیش را برای اسپورتینگ انجام داد ، و فصل بعد از آن با این تیم به قهرمانی جام حذفی دست یافت . نانی در اسپورتینگ درخشید و نظر باشگاه منچستریونایتد نسبت به وی جلب شد ، و در جولای 2007 با مبلغ 25.5 میلیون یورو به یونایتد پیوست .
نانی همراه با یونایتد به موفقیت های بسیاری از جمله ، قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا دست یافت . البته او در یونایتد به موفقیت های فردی خوبی نیز دست یافت .
نانی برای تیم زیر 21 ساله های پرتغال 10 مسابقه انجام داد و در سپتامبر 2006 موفق شد اولین بازی ملی اش را برای تیم بزرگسالان انجام دهد ، از آن بازی تاکنون وی 52 مسابقه ملی و 12 گل زده در کارنامه خود دارد .

سالهای ابتدایی

نانی 17 نوامبر 1986 در پرایا ، Cape Verde ( کشوری در غرب قاره آفریقا ) به دنیا امد . او به همراه خانواده اش در همان سنین کودکی اش به پرتغال سفر کرد . نانی بعد از اینکه پدر و مادرش زندگی را رها کردند ، تحت سرپرستی خاله اش آنتونیا در آمادورا پرورش یافت .
در سن 5 سالگی ، پدرش به Cape Verde سفر کرد اما هیچگاه بازگشتی در کار نبود ! چند سال بعد ، هنگامی که نانی 12 سال داشت ، مادرش به قصد شروع یک زندگی جدید ، پرتغال را به مقصد هلند ترک کرد ، تا نانی هر دو والدینش را از دست داده باشد .

نانی 9 خواهر و برادر از مادرش دارد ، که او کوچکترین آنها است ، از پدرش نیز 5 خواهر و برادر دارد . لقب نانی را در کودکی اش از خواهر بزرگترش گرفت .
برادر بزرگتر نانی ، به وی آموزش داد که چگونه فوتبال بازی کند ، او در آن زمان همراه با دوست دوران کودکی اش ، مانوئل فرناندس فوتبال بازی میکرد . نانی حدودا 14 ساله بود که برادر بزرگترش او را به تمرینات تیم Real Massama برد تا با این تیم به تمرین بپردازد .آنها اولین باشگاه نانی محسوب میشدند و به وی پول و غذا دادند و کمک کردند تا پاسپورت و ID کارت خود را دریافت کند .
در سن 16 سالگی با هر دو باشگاه اسپورتینگ و بنفیکا تمرین کرد ، اما در نهایت با پیشنهاد اسپورتینگ به این تیم پیوست . او و برادرش اگرچه در لیسبون زندگی میکردند اما طرفدار تیم پورتو در آن سالها بودند و ستاره محبوب آن ها لویئز فیگو بود .

دوران باشگاهی

اسپورتینگ لیسبون
نانی بعد از Real Massama به عنوان اولین باشگاهش ، به اسپورتینگ لیسبون پیوست و بعد از دو فصل حضور در تیم جوانان ، در اوایل فصل 2005-2006 بود که به تیم اصلی راه یافت . 10 آگوست 2005 اولین بازی نانی برای اسپورتینگ رقم خورد و در دقیقه 73 به عنوان یار تعویضی در بازی مقابل اودینزه در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان پا به زمین مسابقه گذاشت .

چند روز بعد ، 28 آگوست اولین بازیش را در لیگ پرتغال انجام داد . این بار در دقیقه 76 و در مقابل تیم ماریتیمو به زمین آمد . و 30 ام سپتامبر اولین گلش را برای اسپورتینگ در تساوی 2-2 مقابل بواویستا به ثمر رساند . نانی فصل اولش را در تیم اصلی با 36 بازی و 5 گل در تمام مسابقات به پایان رساند .
27 سپتامبر 2006 در دومین فصل حضورش در اسپورتینگ خوش درخشید و در بازی مقابل اسپارتاک مسکو ، در لیگ قهرمانان گلزنی کرد تا بیشتر نام خود را سر زبان ها ببیند . نانی در آن فصل به همراه تیمش به قهرمانی جام حذفی رسید . نانی در پایان این فصل 40 بازی و 6 گل در کارنامه خود ثبت کرد .

منچستریونایتد

سالهای ابتدایی
نانی سرانجام با مبلغ 25.5 میلیون یورو به یونایتد فروخته شد که 5 درصد از این مبلغ به باشگاه Real Massama تعلق گرفت . او در 6 ژوئن 2007 تست پزشکی باشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشت و یک ماه بعد قرارداد 5 ساله اش را با یونایتد به امضا رساند تا به هم وطنش رونالدو که رویه او را چند سال قبل پیش گرفته بود بپیوندد .
نانی اولین گل فصلش را در بازی دوستانه مقابل شنزن در پیروزی 6-0 یونایتد به ثمر رساند . او سپس در بازی بعدی مقابل تیم شهر گوانگ ژو نیز گلزنی کرد . 5 اگوست 2007 در بازی جام خیریه ، مقابل چلسی به عنوان یار تعویضی به میدان رفت تا اولین مسابقه رسمی اش با یونایتد با قهرمانی جام خیریه همراه شود و سپس بار دیگر در بازی دوستانه دیگری برای یونایتد گلزنی کرد تا سومین گل وی در مسابقات پیش فصل یونایتد ثبت شود .

12 آگوست اولین بازیش را برای یونایتد در لیگ برتر انجام داد و به جای رونی مصدوم در بازی مقابل ردینگ وارد زمین شد . 2 هفته بعد در بازی مقابل تاتنهام با شوتی دیدنی از فاصله 30 یاردی دروازه تاتنهام را باز کرد تا یونایتد با گل وی به 3 امتیاز حساس و شیرین دست پیدا کند . او به درخشش خود ادامه میداد و در دو پیروزی حیاتی و 1-0 مقابل اورتون و ساندرلند پاس گل هایی را برای ویدیچ و ساها ارسال کرد .
او سپس در اولین بازی لیگ قهرمانان برای یونایتد در آن فصل ، همراه هم وطنش رونالدو با تیم سابقشان روبرو شدند و در نهایت با گل رونالدو به پیروزی رسیدند . 27 اکتبر در بازی مقابل میدلزبورو که با پیروزی 4-1 یونایتد همراه شد ، گل اول یونایتد را به ثمر رساند .
16 فوریه 2008 در دیدار جام حذفی مقابل آرسنال بهترین بازیکن زمین شناخته شد . او در آن مسابقه که با پیروزی 4-0 یونایتد همراه شد ، یک گل به ثمر رساند و دو پاس گل ارسال کرد . نانی در ان مسابقه درگیری هایی با گالاس کاپیتان وقت آرسنال و گیلبرتو سیلوا نیز داشت .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۴
رضا عابدین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی